چگونه فرشی مناسب برای منزل خود تهیه کنیم؟

راهنمایی جامع در خصوص انتخاب فرش مناسب با سبک زندگی شما

برای انتخاب فرشی مناسب و ایده‌آل اولین قدم این است که نحوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن‌ را در نظر داشته ‌باشید.

برای مثال، فرشی که در یک اتاق پذیرایی پر رفت و آمد و یا در یک اتاق ناهارخوری شلوغ انداخته می‌شود حتما باید قابلیت پا خور بودن را داشته باشد و برای استفاده‌های طولانی‌مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب شود ولی برای فضایی مانند اتاق خواب که مکانی برای استراحت است و چندان پررفت‌وآمد هم نیست می‌توانید از فرشی با جنسی لطیف و از طیف رنگ‌های روشن استفاده کنید. با استفاده از این نوع فرش فضای اتاق نیز ملایم‌تر و لطیف‌تر نمایان می‌شود.

در دومین قدم بهتر است به سبک زندگی‌تان توجه خاصی داشته ‌باشید. اگر کودک نوپایی دارید، بهتر است از طرح‌ها و نقش‌هایی استفاده کنید که شلوغ و تیره هستند و کثیفی را نمایان نمی‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که خانواده کم جمعیت دارید و عادت به رفت و آمد و شلوغی ندارید، بهتر است از فرشی که دارای نقوش کم و به رنگ روشن است، استفاده کنید.
توجه داشته باشید که فرش‌های تک رنگ تیره، مانند آبی نفتی، مشکی یا قهوه‌ای مایل به شکلاتی به سادگی لکه‌های روشن و یا دوده‌ها را نمایان می‌کنند و فرش‌هایی که دارای رنگ‌های بسیار روشن هستند، مانند سفید و یا کرم گرد وغبار و جای پا را نشان می‌دهند. اگر فرشی را برای محوطه بیرونی خانه می‌خواهید، بهتر است محیط خارج خانه و میزان آلودگی را در نظر بگیرید تا فرش جلوی در کثیف نمایان نشود.

اگر فضای کوچکی در خانه دارید و می‌خواهید بزرگ‌تر نمایان شود، بهتر است از فرش‌هایی که دارای رنگ‌های روشن هستند استفاده کنید و بالعکس اگر فضای خانه‌تان بسیار بزرگ و کم‌اثاثیه جلوه می‌کند، بهتر است که از فرش‌هایی استفاده کنید که دارای رنگ‌های تیره هستند.
آن دسته از فرش‌هایی که دارای چند رنگ مختلف هستند و یا طرح‌هایی تو در تو دارند، ذرات کوچک، غبار و خاک را کمتر از دیگر فرش‌ها نشان می‌دهند. اگر خانه‌ای دارید که در معرض گردوغبار و دوده قرار دارد، بهتراست یکی از همین انواع فرش‌ها را انتخاب کنید.
به نحوه استفاده و نوع کاربرد فرش‌ها بسیار توجه داشته ‌باشید. به یاد داشته ‌باشید آن دسته از فرش‌ها که در بافت‌شان نایلون به کار رفته است و به اصطلاح فرش‌های نایلونی نامیده می‌شوند، بسیار با دوام و در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم هستند و به نسبت دیگر فرش‌ها قیمت ارزان‌تری هم دارند. تنها ایرادی که این دسته از فرش‌ها دارند این است که گرد و خاک را به سادگی به اطراف منتقل می‌کنند.
فرش‌های پشمی دارای ماندگاری زیادی هستند و در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند اما گرد و خاک به سختی از آنها جدا می‌شود.
فرش‌های اکرلیک و پولی استر ممکن است خرده‌هایشان از آنها جدا شود…

فرش مهستان یکی از معتبر ترین فروشگاه‌های فرش ماشینی در ایران می باشد. برای خرید فرش ماشینی مهستان شما می توانید به صورت آنلاین از فروشگاه فرش مهستان و همچنین به صورت حضوری از شعب ما دیدن کنید.

فرش مهستان - خوشنام ترین فرش ایرانی