بهترین روش برای انتخاب فضای مناسب فرش چیست؟

خرید یک فرش می تواند کمی شبیه خرید یک ماشین باشد. یک کار سخت و دشوار، قبل از سرمایه گذاری در یک فرش، باید بررسی و تحقیق کرد. من می دانم که بسیاری از شما می گویند “اما این فقط یک فرش است” اما آیا واقعا؟ در اینجا چیزهایی است که شما باید در نظر بگیرید:جنس، دوام، اندازه، شکل، الگوهای، بافت، وزن، هزینه، رنگ، فرآیندهای تولید و، آخرین، اما مهم تر، زیبایی.

شروع با طرح بندی هر قسمت

آرایش لوازم شما چگونه است؟ طرح بندی خاصی را انتخاب کنید و فرش خود را برای پر کردن فضای لازم اندازه گیری کنید.
در اینجا برخی از چیدمان محبوب که برای اکثر فضاها بکار می رود را مرور میکنیم.

پایه وسایل روی فرش باشد یا نه؟ احتمالا اولین سوال ما در انتخاب فرش، محل استفاده و طرح بندی مبلمان می باشد، هرچه را که انتخاب می کنید، درست است!

طرح بندی کلاسیک

اگر مبل و صندلی خود را در برابر دیوار قرار دهید، فرش شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا زیر پایه های جلویی همه مبلمان روی فرش قرار گیرد.

طرح شناور

اگر مبل و صندلی خود را در وسط اتاق قرار داده اید، فرش شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا زیر هر چهار پایه از مبلمان روی فرش بصورت مناسب باشد.

روش-صحیح-چیدمان-مبل-بر-روی-فرش

طرح اتاق خواب

در اتاق خواب، ما دوست داریم فرش از پایین تخت بیرون باشد. احتمالا در کنار تخت کمد کوچک دارید، فرش باید بیش از دو پا در طرفین و یک پا در پایین تخت بیشتر باشد.

طرح اتاق غذاخوری

برای اتاق ناهار خوری، طول و عرض میز ناهار خوری خود را اندازه گیری کنید و از هر طرف به 50 سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید.

روش-صحیح-چیدمان-فرش-در-اتاق-خواب
روش-صحیح-چیدمان-میز-ناهار-خوری-بر-روی-فرش

رنگ

رنگ گام بعدی و واضح اینجاست. اگر شما در حال حاضر رنگ و الگوی زیادی در فضای خود دارید، ممکن است بخواهید با یک فرش تک رنگ، یا یک خنثی یا یک سایه که به در مبلمان موجود است، استفاده کنید. اگر بخواهید یک فرش الگو با سایه های مختلف داشته باشید، ابتدا فرش را انتخاب کنید و مبلمان و لوازم جانبی را بعدا هماهنگ و اضافه کنید.

یک فرش به عنوان یکی از بزرگترین قطعات “مبلمان” در فضا خوانده خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که هنگام انتخاب، رنگ ها را در کف پوش، دیوارها و دیگر اجزای ثابت خانه در نظر بگیرید، بازی کردن با آن ها را بیش از حد امن نیست. فرش شیک و یا رنگارنگ می تواند بلیط برای بالا بردن سطح محیط باشد.

لوازمی که به شما کمک میکند را انتخاب کنید.

از اتاق چقدر استفاده و در آن رفت و آمد می کنید؟
نشیمن با رفت و آمد بالا نیاز به کف پوش با دوام دارد، در حالی که فرش های اتاق خواب و اتاق پذیرایی کمتر نیاز به مقروش شدن کامل دارند.

مهمترین نکته در خرید یک فرش یافتن چیزی است که هر بار که به آن نگاه می کنید، لذت ببرید.

خب، خرید شادی داشته باشید.

ترجمه: محمدرضا خشنودی