,

فرش 700 شانه و ویژگی های فیزیکی مربوط به آن

فرش ۷۰۰ شانه مهستان

احتمالا قبل از خرید فرش 700 شانه از خود سوال خواهید کرد که این فرش چه ویژگی های مثبتی دارد که شما را به خرید تشویق کند و یا حتی چه نکات منفی دارد که ممکن است به این نتیجه برسید که گزینه مناسبی برای خرید کنونی شما نیست؟ به طور کلی فرش‌ها فضایی گرم و دلپذیر به اتاق‌ها می‌بخشند و چون معمولا استفاده مادام العمر دارند لازم است در انتخاب آن وسواس بیشتری به خرج داده شود. به همین اطلاع از تفاوت‌های میان انواع فرش ها و شناخت عناصر مختلفی از جمله ساختار فیزیکی، ویژگی ها و طراحی به منحصر به فرد آن به انتخاب دقیق افراد کمک می کند. این مقاله به طور خاص برای کمک به افزایش اطلاعات شما برای تصمیم گیری در مورد فرش 700 شانه است، پس تا انتهای مطالب همراه گروه فرش مهستان باشید.

فرش 700 شانه و ویژگی های فیزیکی مربوط به آن

از آنجا که شانه نشان دهنده تراکم عرضی فرش است، فرش 700 شانه، فرشی است که تعداد گره های به کار رفته در هر متر از عرض آن 700 عدد می باشد. تراکم گره برای تعیین ظرافت فرش استفاده می شود. چگالی گره را می توان به عنوان وضوح یک صفحه تصور کرد. هر چه فرش گره بیشتری داشته باشد، به تبع جزئیات بیشتر و زیبایی بیشتری هم دارد. از انجا که در فرش 700 شانه نسبت به فرش 1200 شانه، تعداد گره های کمتری گنجانده شده است، بدون شک برخی از خواص فیزیکی آن متفاوت از فرشی با شانه های بیشتر خواهد بود. که در زیر به برخی موارد از مهمترین آن ها اشاره شده است:

  • ظرافت کمتری نسبت به فرش 1200 شانه دارند. چون به دلیل تعداد گره های کمتر، نیاز به استفاده از الیاف ظریف نیست و از الیافی با قطر درشت تر در تاروپود آن ها استفاده شده است.
  • به دلیل استفاده از الیاف درشت تر، وزن کلی بالایی دارند.
  • ضخامت کف آنها و در نتیجه ضخامت کلی بالایی دارند.

فرش ۷۰۰ شانه مهستان

مزایای فرش 700 شانه

  • فرش 700 شانه از جمله فرش های ریزبافت و محکم می باشد. معمولا جنس نخ خام به کار رفته در این فرش از نوع اکریلیک می باشد که آن را نرم، لطیف، شفاف و مقاوم در برابر حرارت غیر مستقیم می کند.
  • با توجه به تعداد شانه های مورد استفاده در بافت فرش ۷۰۰ شانه، این نوع فرش از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. فرش ماشینی 700 شانه برای استفاده در کف پوش مکان های پر رفت و آمدی مانند آشپزخانه، راهروی ورودی خانه و همچنین برای استفاده در دکوراسیون فضاهای بیرونی مانند بالکن یا تراس مناسب است.
  • از آنجا که ضخامت کف بالایی دارند، از ضربه گیری مناسبی برخوردارند. بنابراین به راحتی بدون موکت برای اتاق کودک قابل استفاده است، تا در صورت لیز خوردن، دچار آسیب دیدگی کمتری شوند.
  • اگر به دنبال فرشی هستید که در عین برخورداری از کیفیت مناسب، مقرون به صرفه باشد، فرش ۷۰۰ شانه گزینه مناسبی برای خرید شما است.
  • فرش های نسبتا ضخیم از خروج هوای گرم (و خنک) جلوگیری می کنند وعایق گرما و سرما هستند. در زمستان به شما حس گرمای بیشتری می دهند و احتمالا راه رفتن روی آن ها لذت بخش است (مخصوصاً با پاهای برهنه
  • فرش های بافت درشت صدا را جذب می کنند و تا حدودی فرش 700 شانه می تواند حرکت امواج صوتی را در داخل اتاق کاهش دهد. که برای اتاق مطالعه و استراحت انتخاب خوبی به نظر می رسد.

معایب فرش 700 شانه

  • فرش 700 شانه سنگین وزن تر است، در نتیجه در صورت اسباب کشی برای حمل و نقل آن کمی اذیت خواهید شد. اگر ابعاد آن نیز بزرگ باشد در زمان خانه تکانی نیز برای جا به جایی  آن به افراد بیشتری برای کمک کردن نیاز خواهید داشت.
  • از انجا که ضخامت بیشتری دارند، به نسبت آب بیشتری جذب می کند و از یک طرف برای شست و شو نیز آب بیشتری مصرف می شود و از طرف دیگر برای خشک کردن نیاز است زمان بیشتری را صرف نمایید.
  • فرش های 700 شانه از ترکیب رنگی نسبتا خوب برخوردارند. اما به دلیل استفاده از تعداد الیاف کم تر و درشت تر، طرح های ساده تری دارند. به دلیل تنوع طرحی نسبتا پایین، ممکن است طرحی که خیلی خاص باشد را پیدا نکنید. اما بدون شک مناسب سلیقۀ افرادی است که به سبک های ساده و مینیمالیست علاقه دارند. 
  • اگر به دنبال خرید فرش کلاسیک و فرش مدرن با ظرافت خاص هستید، پیشنهاد می شود به کاتالوگ فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه فرش مهستان مراجعه کنید، زیرا در بین فرش های ماشینی 700 شانه طرح های کلاسیک و مدرن به سختی پیدا می شود.
  • یکی دیگر از معایب کلی فرش 700 شانه، طول عمر کمتر آن نسبت به فرش های با تراکم گره بیشتر است.

 

کلام آخر

اگر به دنبال فرشی قیمت مناسب هستید فرش 700شانه گزینه پیش روی شما است، چون همانطور که در این مقاله صحبت شد، ویژگی هایی به مراتب بهتر از فرش 500 شانه دارند و تاحدودی در از تنوع برخوردارند. به دلیل مزایایی که دارد از جمله فرش های پرفروش است که طرفداران زیادی را بین خانواده های ایرانی دارند. فرش 700 شانه یکی از تولیدات مجموعه فرش مهستان است که برای استفاده در تمامی قسمت های مورد نیاز خانه، محل کار، مساجد، ادارات و … موجود بوده و در هر مکانی با هر اندازه ای (مانند یک و نیم، سه، شش، نه و دوازده متری) قابل تولید و عرضه است. کارشناسان فرش مهستان آماده پاسخگویی به سوالات شما برای کسب اطلاعات بیشتر هستند، برای ارتباط کافی است به وبسایت گروه مراجعه کنید و وارد قسمت تماس با ما شوید.


منابع

https://finocarpet.com/en/carpet/details/3776/roghin

https://esgtrade.com/product-4814/wheat-carpet-700-heavenly-combs

https://medium.com/@Yakcarpet/characteristics-of-a-modern-area-rug-and-carpet-398e87fef31

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *