,

مزایا و معایب انتخاب فرش 1200 شانه

مزایای فرش ۱۲۰۰ شانه

اگر به دنبال خرید فرش 1200 شانه هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چون همانطور که زیبایی ظاهری فرش و تناسب آن با دکوراسیون و مبلمان منزل مهم است، ویژگی ها و ساختار فیزیکی آن نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این مقاله ابتدا به بیان ویژگی های فرش 1200 شانه می پردازیم و سپس مزایا و معایب انتخاب فرش 1200 شانه را برای شما بازگو خواهیم کرد. 

منظور از فرش 1200 شانه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از خرید فرش 1200 شانه احتمالا سوال پیش آید که تعداد شانه های متفاوت نشانه چیست و اعداد مختلفی که بیانگر تعداد شانه ها هستند چه مزیت ها و معایبی دارند و کدام یک بهتر است. به طور مثال آیا فرشی با تعداد 1200 شانه بهتر از فرش 700 شانه است؟ به طور کلی هیچ درجه بندی ظاهری جهانی برای کیفیت فرش وجود ندارد، بنابراین مراقب ادعاهای فروشنده در مورد ظاهر فرش که سعی برای فروش و بهتر جلوه دادن کیفیت فرش ها هستند، باشید. در عوض مواردی همچون، وزن، تراکم و شانه را در نظر بگیرید. وزن نشان می دهد که چه تعداد الیاف در فرش وجود دارد. هرچه الیاف بیشتر باشد، وزن آن بیشتر و کیفیت فرش بالاتر است ( البته در شرایطی که نوع الیاف یکسان باشد). تراکم تعداد گره ها در هر متر از طول فرش است و شانه تعداد گره ها در هر متر از عرض فرش است. پس منظور از فرش 1200 شانه، فرشی است که تعداد گره های به کار رفته در هر متر از عرض آن 1200 عدد می باشد. چون در فرشی با شانه های بیشتر لازم است تعداد گره های بیشتری گنجانده شود، در نتیجه خواص فیزیکی آن از فرشی با شانه های کم تر متفاوت خواهد بود. که در زیر به چند مورد از مهمترین آن ها اشاره شده است:

  • ظرافت بیشتر، چون تعداد مشخصی رشته باید در سطح معینی جای بگیرند، در نتیجه نیاز به الیاف ظریف تری دارد.
  • ظرافت رشته ها موجب کاهش ضخامت کف می گردد. (به طور کلی برای فرش ها دو نوع ضخامت وجود دارد: ضخامت کف و ضخامت پرزها)

فرش ۱۲۰۰ شانه

مزایای انتخاب فرش 1200 شانه

  • فرش 1200 شانه به دلیل تعداد گره های بیشتری که در عرض دارد، از قابلیت تنوع بخشی در طرح و رنگ برخوردار است. فرقی نمی کند به دنبال خرید فرش کلاسیک یا فرش مدرن باشید، و هدف شما تنها تطبیق پذیری فرش با دکوراسیون منزل است، بدون شک آن را در میان فرش های ۱۲۰۰ شانه فرش مهستان پیدا خواهید کرد.
  • اگر به دنبال خرید فرشی مدرن هستید که در کنار زیبایی از لطافت بیشتری نیز برخوردار باشد، پیشنهاد ما انتخاب فرش مدرن ۱۲۰۰ شانه است، زیرا ظرافت الیافی که در تاروپود رشته های آن به کار رفته است بیشتر است. نتیجه این ظرافت، لطافت و نرمی رشته ها  و به تبع نرمی و لطافت کل فرش خواهد بود.
  • اگر دوام و طول عمر برایتان از الویت بالایی برخوردار است و کمتر به فکر تغییر فرش برای تغییر سبک و ظاهر منزل هستید، فرش 1200 شانه بهتر از فرش 700 شانه است، زیرا از دوام و استحکام بیشتری برخوردار است.
  • ارتفاع خاب کم فرش های 1200 شانه، به هنگام تمییز کردن و مراقبت از آن می تواند مزیت به شمار رود، زیرا تکه ها و ذرات آشغال کمی در لابه لای پرز های آن گیر می‌کند و جاروبرقی کشیدن آن راحت تر است.

معایب فرش ۱۲۰۰ شانه

معایب فرش 1200 شانه

  • یکی از مهم ترین معایب فرش 1200 شانه که ممکن است شما را از خرید منصرف سازد، قیمت بالای آن می باشد. دلیل گران تر بودن فرشی با تعداد شانه های بیشتر آن است که چون تعداد الیاف و رشته های بیشتری در آن به کار رفته است، نیاز به الیاف خاصی دارد که ظرافت بیشتری داشته باشند. الیافی که ظرافت بیشتر دارند، گرانتر هستند چون در تولید آن ها فرایند های دقیق تر و متفاوت تری به کار گرفته شده است.
  • اگر شما هم جزو کسانی هستید که حیوانات خانگی از قبیل سگ، گربه و … دارید. خرید فرش 1200 شانه، انتخاب مناسبی برای اتاق نشیمن شما نیست، زیرا ارتفاع خاب کمی دارد و به تبع عرض آن نیز کم تر است، فرشی با عرض کم تر به دلیل رفت و آمد های مکرر و دویدن حیوانات خانگی ممکن است زودتر دچار آسیب یا پارگی گردد.
  • ضخامت کف پایین در فرش 1200 شانه موجب کاهش قدرت ضربه گیری آن می شود، به همین دلیل استفاده از آن برای اتاق کودک و یا افراد پیر و سالخورده توصیه نمی شود، زیرا در صورت زمین خوردن، درد بیشتری را احساس خواهند کرد.
  • ضخامت کف پایین در فرش 1200 شانه، از عایق گرما و سرما بودن آن ها می کاهد. لذا استفاده از موکت توصیه می شود، مگر آن که کف اتاق های منزل به پارکت های دارای لوله های آب گرم و سرد مجهز شده باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد بسته به اینکه به دنبال خرید فرش کلاسیک یا فرش مدرن هستید و کدام نوع فرش با ویژگی های فیزیکی برای منزل شما بیشتر مورد نیاز است، به طور خاص به ویژگی ها و نکات مثبت و منفی فرش ۱۲۰۰شانه نگاه گردد تا به شما کمک نماییم که فرش مناسب خود را انتخاب نمایید. فرش مهستان تولید کننده و عرضه کننده انواع فرش ماشینی در تراکم و شانه های مختلف است. فرش‌های ماشینی با طرح های کلاسیک و مدرن از انواع تولیدات گروه فرش مهستان می باشد. برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان شما می توانید به بخش تماس با ما در وبسایت مجموعه مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *